Over de jonggivers

De jogi's (11 tot 14 jaar) krijgen geleidelijk aan een gezonde portie verantwoordelijkheid voorgeschoteld. Ze trekken er soms alleen op uit en gebruiken wat de natuur rijk is. Voor ze op kamp zelf hun tafels, vuren en shelters bouwen, hun eigen potje koken of coördinaten op tweedaagse berekenen, is er doorheen het jaar voldoende voorbereiding.

Wat bij de kawellen 'nesten' genoemd werd, zijn hier 'patrouilles' van ongeveer 8 leden, geleid door een patrouille- en hulppatrouilleleider. Na drie jaar bij de jonggivers krijgen de leden hun totem.

Wil je graag het maandprogramma in je agenda hebben op je smartphone, dit kan door de link toe te voegen aan de agenda. Let op, per tak is er een andere link. Wil je meer informatie over het abonneren op een agenda? Klik hier voor uitleg.

content_copyKopieer link

Maandprogramma

• juni 23-24
    Hey Jogis
    Laatste maand van het schooljaar kan beginnen joepieeee.
    We zullen er nog een toffe maand van maken.

Zondag 2 juni: 13u30-16u30  Scouts tocht

We gaan nog eens wandelen in groepjes met verschillende opdrachten. Is zien of jullie terug op de scouts geraken met behulp van een vissengraad.

Zondag 9 juni: 10u00-12u00  Fietsen naar de Heide

Probeer allemaal met de fiets te komen vandaag want we gaan naar de Kalmthoutse Heide.

Zaterdag 15 juni: 19u00-21u00  Vuurtje

Met examens die er zijn gaan we nog eens een avond activiteit doen. We gaan gezellig aan een vuurtje zitten en leuke spelletjes doen.

Zondag 23 juni: 13u30-16u30  Sportpark

Eerst even de patrouille bakken in orde maken en daarna Lekker voetballen, volleyballen of grote spelen doen? Kan niet beter dan bij het Sportpark.

Zondag 30 juni: 13u30-16u30  GEEN SCOUTS

Het is de vijfde zondag van de maand, dus vandaag is het jammer genoeg geen scouts...

Dat was het dan weer. Nu kan kamp beginnen.
    Stevige linker
    Jasper, Hannes, Merel, Marthe
archive Archief maandprogramma's

Marthe Van Tilborgh